Har fått jobb som väktare.

Mer eller mindre alla åkte hem i fredags då höstlovet startade.
Vi var några få grabbar som var kvar, först såg vi Brommapojkarna-BlåvittUlriks rum, sen lirade vi pöker i flygelköket, sen minglade vi i västra Lindängen en sväng innan vi drog till hotellet.
Hotellet var vi på de första helgerna för att vi inte visste bättre och för att vi var chockade över internatets lågtryck, sen slutade vi sticka dit när hotellet sjönk och internatet steg, men nu hade vi inget alternativ till en hotellkväll.
Det var ingen höjdare och det var inte efterfesten heller, taxiresan med Lars-Åke Lagrell säkrade upp lite kvalité åtminstone.
Jag skötte mig inte exemplariskt, men fint nog gjorde jag en hjälteinsats under kvällen som ändå räddar mitt anseende som människa och gör att jag måste vara nöjd med mitt fredagsagerande, trots allt.
Det var så att vi tog taxi till Statoil efter krogen, för att införskaffa folköl till efterfesten.
Som jag tidigare skrivit om har jag en kompis på macken, han som ville bli kändis på min blogg.
Denna kille, som kallas Bagarn, jobbade natt när jag kom in för att handla mina öl och framme vid disken märkte jag snabbt att han hade lite problem.
En kund betedde sig jävligt otrevligt, han var aggressiv och kastade ur sig sviniga kommentarer mot min polare till expedit.
Denna kund, en kille i 20-årsåldern, med två tjejer i släptåg, var med största säkerhet onykter och Bagarn var med största säkerhet nykter.
Nyktra och onyktra kan ha förtvivlat svårt att förstå varandra i grunden och om man därtill spetsar med att den ena vill ge god service och den andra vill göra livet surt så går det inte att mötas.
Där kommer jag in i bilden.
Jag var onykter och hade inga som helst problem att både förstå och mötas med ett otrevligt, aggressivt svin.
Jag tog således och talade om för honom att han skulle ge fan i att tjafsa med min kompis och så flyttade jag hans kropp från platsen längst fram vid disken, sen tog jag den platsen han haft och sa att han skulle sticka.
Detta är inget jag brukar pyssla med, flytta på laddade snubbar och skrämma iväg dem, men denna gång gick det gallant och han pös iväg med svansen mellan benen.
Bagarn hade fler att expidera och jag hade en efterfest som väntade så det blev bara betalning och adjö.
Sen kom jag dit nykter igår kväll och då jobbade denne bagare återigen.
Han gav mig ett stort tack och sa att det var skönt att se mig in action, sen insisterade han på att få belöna mig i form av korv med bröd.
Jag tog emot korven, trots att jag inte gillar bensinmackskorvar, för jag gillar belöningar.
Kändes verkligen som om han uppskattade min insats och nu planerar jag att skaffa sökare att ha på helgkvällar, då kan dom trycka på en knapp borta på macken så börjar det pipa i min ficka, det tar bara ett par minuter att löpa dit och kasta ut idioter.
Så kommer jag tillbaka dagen efter och får lön i form av bakiskrubb.
Undrar bara vad man ska kalla mitt nya yrke för.
Polis kan man väl inte kalla det.
Inte livvakt heller.
Väktare blir det väl, det är väl såna uppdrag dom kan få.
Chansar och skriver väktare på cv;t.
Poet och väktare, sicken snygg kombo.
Eller poetväktaren rentav, det kanske blir så att jag får sån respekt efter att ha kastat ut tusentals folk från macken att jag sen inte behöver vara fysisk, det räcker att lägga fram några väl valda metaforer så är dårarna tillintetgjorda.
Undrar om jag kommer bli nominerad till Svenska Hjältar och får komma på galan där Aftonbladet utser de största hjälteinsatserna som gjorts.
Jag hoppas det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0