Ta inte bort alla mina favoriter!

Jag är fan frustrerad.
Om ett par veckor börjar den senaste fyraårsperiodens höjdpunkt fotbolls-VM och det är den stora lyktan i den mörka tunneln som börjar om en vecka när skolan och livet tar slut.
Jag har sett fram emot det, trots att den starkaste längtan avstannade när Sverige misslyckades i kvalet.
När dessutom mitt andra favoritlag Kroatien missade VM fick jag hitta andra favoriter.
Förutom svenskledda afrikanlagen Nigeria och Elfenbens håller jag på England för att dom är England.
Men favoriter handlar ofta mer om enskilda spelare än om hela lag, iallafall för mig.
Och nu är det så att mina personliga favoritspelare rycks bort en efter en, trots att dom tillhör länder som ska medverka i mästerskapet.
Michael Ballack i Tyskland skadade sig i FA-cupfinalen och är borta sedan tidigare.
Idag kom två nya bakslag.
Michael Essien i Ghana har nu fått beskedet att han inte kommer tillbaka från sin gamla skada förrän i slutet på juli.
Orlando Engelaar i Holland, den stora svarta besten som var så fenomenal i EM för två år sedan, har petats.
Jag blir lite tom.
Hoppas verkligen att detta VM kan ge mig nya favoriter när dom gamla verkar ha blivit gamla.


Kommentarer
Postat av: lillebror

Ribery är killen du ska hålla på!

2010-05-28 @ 11:57:11
URL: http://pokerglower.blogg.se/
Postat av: Quimmen

Jerry Bengtsson

2010-05-28 @ 13:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0