Rensa rummet och livet.

När jag bor hemma ältar Farmor ett mantra för mig.
Hon tycker jag har det stökigt på pojkrummet, men det har jag verkligen inte.
Inte för att jag städar, men för att hon städar så det aldrig hinner bli stökigt.
Ändå kallar hon det stökigt, när ett par sockar ligger intill sängen ovanpå en Aftonbladet samtidigt som ett par jeans och en tröja ligger i fåtöljen, då är det en himla oreda i rummet, säger hon.
Mantrat är att om man har det stökigt utombords blir det stökigt inombords, alltså om man inte har ordning runt om sig i den fysiska miljön får man ingen ordning i skallen och känslolivet heller.
Det mantrat tror jag till viss del på.
Hemma kan jag inte anknyta till det eftersom det inte är stök för mig, men i mitt internatliv kan jag det.
Det har under en längre tid varit extremt stökigt i mitt rum och det har varit extremt stökigt i mitt inre.
Idag fick jag ett ryck och slevade ut all skit ur rummet.
Det är inte rent och bra än, men projektet är påbörjat.
Jag lär inte bli vän med mina tankar och känslor på de sista två veckorna här, bara för detta, men jag kanske blir lite mindre ovän iallafall, kanske kan hantera det lite bättre.
Det är kort tid kvar, blir nog inget större skrivande på boken, men en skoltidning ska göras och en poesishow ska sättas ihop, därför behöver jag dom krafter jag kan skaffa.
Hur det går, det får vi se.

........
Jag uppmärksammade två sidor av mig själv när jag städade, den ohälsosamma rökaren och den hälsosamma duscharen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0