Kändisköpen på Statoil.

Som jag nämnt flera gånger tidigare har vi en dygnet runt-öppen statoilmack alldeles runt hörnet intill internatet.
Det är väldigt förmånligt att ha det så, hade jag önskat i Molkom när Preem stängde 21 och i Sala där det inte fanns många mackar så långt ögonen kunde nå och benen kunde gå.
Eftersom Dalar och jag har varit där sjuhelvetes massa gånger och eftersom vi är två sympatiska killar har vi fått fin kontakt med två ur personalen där borta.
Det handlar om den alltid leende och lättsamme Bagarn samt flegmatikern Högerbacken.
Inatt var vi där och tog en matbit under samtal med Högerbacken.
Det kom in en kund som var farligt lik sångaren Nick Borgen, men troligtvis var det ändå inte han.
Detta fick mig att fråga vilka kändisar Högerbacken haft på besök tidigare.
Tommy Salo är väl den kändaste, sa han då.
Vi skrattade och frågade vad han köpte, svaret var vatten.
Nån mer?
Magnus Samuelsson, han köpte tio coca-cola.
Nån mer?
Mojje har varit här, hela gamla idoljuryn kom i limousin och Christer Sjögren har varit här.
Högerbacken mindes inte vad dessa köpt, men gick in på kontoret för att kolla i gemensamma almanackan som personalen brukar skriva upp kändisar och kändisköp i.
Tyvärr hittade han inte den.
Men nu vet jag hur jag ska mäta min framgång som författare.
Den dag då personalen på bensinmackarna skriver upp vad jag handlar, då har jag gjort mig ett namn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0