Ska jag skaffa råtta?

Min kompis Skrapan kom hem från stan med en råtta i en låda häromdagen.
Först tyckte jag det verkade osmakligt.
Men sen när Blåbär, som hon heter, tassade bort till mig i globalsoffan, smalt jag.
Hon är jättesöt och mysig att ha svassande från axel till tå och tillbaka, när man ligger och tittar på tv.
Nu vill jag också ha en råtta.
Eller två råttor.
För dom är flockdjur, säger Skrapan, och om inte jag kan sällskapa med min råtta hela dagarna måste jag ge den ett sällskap i form av en råttkompis.
Så nu överväger jag starkt att köpa två råttor, tjejråttor för Skrapan säger att råttkillarna luktar jättedåligt från sina pungar.
Men jag vet inte än om jag är en bra råttägare, därför ska jag få vara råttvakt åt Blåbär i helgen när Skrapan åker hem till sin bondgård i Halmstad.


Kommentarer
Postat av: Rasmus

ohyra? ska du köpa ohyra? xD

2010-03-18 @ 19:22:41
URL: http://pokerglower.blogg.se/
Postat av: Calle

Det är inte ohyra, det är en gnagare.

2010-03-19 @ 02:15:58
Postat av: Rasmus

Hummmm skillnaden är?

Nej Calle inga råttor för dig..

2010-03-19 @ 14:44:58
URL: http://pokerglower.blogg.se/
Postat av: Calle

Hon bajsade mellan mina ben idag när jag var och hälsade på henne. Det luktade väldigt illa. Jag tycker inte lika mycket om råttor längre. Det blir nog inga.

2010-03-19 @ 18:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0