Satan vad stark jag är just nu!

Just idag är jag stark.
Flög in här nu för att berätta det.
För att berätta att jag är lite lycklig för tillfället.
För att jag oftast avbildar känslor som är ledsamma annars, drar iväg ett inlägg när jag sitter och pissar ner mig liksom.
Därför kan det vara gött med lite snygga vindar när det finns såna.
Jag har varit på ett en timme långt möte med min klassföreståndare Bommen.
Jag har alltid haft den största respekt för henne, men vi har liksom aldrig suttit ner på tu man hand, och nu när vi gjort det har jag inte direkt mindre respekt för henne.
Att hon troligtvis ska sluta nu när jag slutar är inget annat än en stor förlust för den här skolan, hon är oersättlig.
Jag ska inte säga vad som sades på detta möte, men vi betade av en hel del, både låga och höga saker och allt kändes så jävla renande.
Annars känner jag mig nästan bara ren när jag skrivit.
Ytterst sällan går jag ifrån en sittning med en levande människa och känner att jag har sagt allt jag velat säga och fått höra allt jag velat höra.
Nu kände jag det och jag är så hel som människa som jag kan vara, för stunden.
Fy fan vad jag mår bra.
Nu ska jag gå till stan i det fina vädret.
Helt själv ska jag gå och flina och flina och kanske fira med en liten, liten cigarett.
Och ringa Farmor måste jag göra, för att dela min glädje, ingen blir så glad för någon annans skull som Farmor blir för min.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0