Långhelgen.

Helgen som gick var extra lång eftersom Sättningen, Frodo och Ulrik hittade på att den skulle börja på torsdag istället för fredag.
Det började vid halv åtta med att vi grabbar körde två pökerlir med samma fina resultat för min del.
Sen anlände kvartettens kvinna en timma senare och då var det slut på spel och dobbel.
Först satt vi en liten stund i Ulriks rum, sen satt vi en lång stund i mitt rum och sist och längst satt vi en lång stund i Gläntan.
Det mest spännande var sista hänget som varade till halv fem på morgonen, där satt vi och var sjukligt ärliga med varandra.
Jag har inte kunnat släppa torsdagsnattens sanningar än, jag tror det kommer dröja en lång tid innan jag gör det.

fredagen var det ost- och vinkväll i Björkängen, men eftersom lördagen var bowlingkväll så var jag förståndig nog att avstå denna aftons huvudaktivitet.
Istället valde jag det stillsammare alternativet att se på film med Wikipedia i Gläntisch istället.
Normalt sett är inte jag nån filmkille, men den här gången var jag faktiskt riktigt sugen och jag blev definitivt inte besviken, The departed med Jack Nicholson, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Mark Wahlberg och Martin Sheen var hur bra som helst.

Lördagen började med några bärs till årets första svenska tävlingsmatch på tv, AIK-IFK Göteborg i Supercupfinalen.
Det blev 1-0, men det gjorde ingenting.
Sen surrade jag och Ulrik en stund på mitt rum innan det var dags för bulle till bowlingen där vi lirade tillsammans med Lolito, Rabarber, Schlippovi, Samson, Hersch och Muse.
Det gick väldigt bra för mig, jag vann, bowlingbilder kommer i separat inlägg.
Sen åkte vi hem, Hersch och jag spelade biljard samtidigt som Davve, Lennartsson, Sättningen och Ulrik spelade tv-spel.
Slutligen avrundade Sättningen och jag på mitt rum, jag skulle bjuda på nattmacka fast hon ville bara äta äpple, men det var trevligt ändå.


helgens sista dag gick jag med Schlippovi och Ulrik till stan, det var solsken och uppfriskande luft.
I stan skildes vi från Schlippo för att dra till en gulingrestaurang och äta gemensam födelsedagsmiddag, en väldigt välsmakande sådan.
När jag kom hem väntade jag in min enormt efterlängtade Gums som hade varit hos sin syster i Linköping hela helgen.
Slutet var gott och allting var gott.


Torsdag - Fredag - Lördag - Söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0