Det gör ont när fjädrar brister.

en liten fjäder
brast i hans huvud
och han förändrades
blev en annan
oförmögen att röra sig
höll han omgivningen
i ett järngrepp
av ångest och krav
miljarder år av sol
måste lämnat spår i marken

envisades han
och grävde efter stänk av guld
grävde i den hårda ängen
i den lackade myllan
satt nätterna igenom
och skavde
grävde med naglarna
i bordsskivan

Bruno Keats

Det var en dålig söndag igår. Jag hade mycket på axlarna som verkade omöjligt att bli av med. Och jag hade jätteont i halsen för att jag inte kunnat låta bli att byta bakterier med min tjej som haft ont i halsen. Och så. Men dagen slutade med att jag la mig i himmelska nytvättade sängkläder och läste den här dikten. Det slutet var det bästa med den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0