Den definitiva genomgången.

Jag lovade vid ett tillfälle i höstas, här på bloggen, att alla Sörängens smeknamn skulle offentliggöras efter skolans slut, eftersom vissa namn där och då mådde bättre opublicerade.
Nu är skolan slut och jag ser inget namn som ovärt att publicera, därför infriar jag mitt löfte och smiskar in dom allihop.
Min livslånga förkärlek för att sätta egna namn på alla nådde en ny nivå senaste året då fler än någonsin namnsattes.
Detta är mycket tack vara min vapendragare Dalar.
Det går inte att lalla runt och ha smeknamn för sig själv, man måste dela dom med nån, man måste hålla igång namnen för att dom ska överleva.
Dalar och jag höll igång namnen dagligen, en del av dom är dessutom skapade av honom själv, och vi studerade och skvallrade många och långa stunder om nedanstående människor.
Dom flesta förankrades faktiskt med tiden även i vår närmsta krets.
Vissa användes naturligtvis av alla.
Men några vet bara vi två vilka dom är.
Att förklara smeknamnen blir för brötigt, det blir fräschare att skriva några ord om var och en av människorna.

B

Babyface - Gud hörde bön när han förflyttade henne från min åsyn, från mitt grannrum. Stal en pizzasallad och pratade äckligt. Fy.
BAZ - Skolans svar på Erik Niva. En mäktig man som kan allt, vet allt. Min anfallare.
Benzema - Jag såg att han hade en svag knekt-nia och bluffade men jag fick aldrig chansen att spela på samma bord. Jag hade synat fisken.
Bernt Bock - En lägrare som ändå vet allt om kärlek. Jag känner mig lite som honom.
Bitterfittan - Vann genom sin bitterhet över mig på sin sida till slut i och med striden mot etablissemanget.
Blossarn - En rökande, skrockande skånsk kärring hade jag lätt kunnat må skit på. Och det gjorde jag. Men nej, det gör jag inte. Hon har bara gott i sig, hon är god.
Bommen - En fantastisk människa. En av dom bästa jag mött och då är det inget jag säger förhastat. Min lagkapten. Min centrala defensiva mittfältare.
Brownie/Blondie - Känns ganska kåt. En människa utan överraskningar inom sig. Lådas ragg.
Brynolf - Jag ska inte reducera honom till någon som drar dåliga ordvitsar och slentrianskrattar. Vi hade några riktigt vackra stunder nere i snickeriet då han likt en fader lärde mig om livet. Han berättade för mig hur livet är och hur man är levande. Det var stort och det ska inte jag glömma. Min vänsterback.
Börre - Sönderknarkad. Går in på topplistan över sjuka skratt, skulle kunna göra barnprogram i tv.

Bitterfittan.

D
Dalar/Ulrik - Blev mer profil än någonsin, i en mindre personlig miljö blev han mer som en seriefigur. Många mådde skit med tiden, men han slutade som en fin odödlig tavla i allas minnen. Min anfallare.
Danskan - Säga vad man vill, men att vara åretruntboende på ett internat när man är över 40, det är inget friskhetstecken.
Dartmannen - Han förstörde stämningen i OS-kvarten. Och han sköt mot vår tidning med en avsågad vattenpistol. Vilken dåre.
Davve/BaginboxDavve/Duktige Davve - Han har nånting, någonting har han definitivt den där Davve. Men när han hela tiden går in för att verka vara den killen som verkar ha någonting, då blir jag så ledsen.
De va Hersch - Hade känts bättre om han varit tio år yngre, nu var det alltid något lurigt över allt han gjorde, allt han sa.
Den dömde - Jag har inte läst doktorsavhandlingen och jag vill inte bli mörkrädd så jag låter bli.
Den dörre - Min närmsta granne som jag såg i boendet max fem gånger på tio månader. Troligtvis sjuk på något sätt.
Den goe - En extremt välmenande människa. Någon man vill att det ska gå bra för i livet.
Den så kallade - Ett blekt smeknamn och en blekare figur.
Diskbänksknullarn - Galenpanna, kanske dokumenterat sjuk i huvudet, men nåt rätt gött över sig ändå.

F
Fantomen - Lättsammare än strama estetrollen och fräckare än strama umgänget, från min vinkel snettinåtbakåt.
Fnissan/Gums - Farmor sa Om inte du förstör henne gör någon annan det. Så jag gjorde det. Men vi har haft många mysiga och roliga stunder tillsammans. För alltid en gemensam historia, det är det finaste. Det fula försvinner. Min mittfältare.
Fommen - Här räcker inte superlativen till. Jag älskar killen. Han är omätbart underbar. Min offensiva mittfältare.
Frodo - Medvetet mystisk och en skevt trånande själ.
Fulast i fjällen - Nån man kunnat tjöta med på fler fester, en skön men undangömd prick.

Frodo.

G
Gunde - En blick som kunde äta upp och döda och göra vad som helst. Läskig. Men trots minustecknen jag kunde sätta under året sätter jag ett plus nu.
Gunnarsson - Borde ta och hångla upp Magasinet och bo med henne och älska henne. Istället för att klippa gräs hela tiden. Min högerback.
Göteborgskan/Flexas flickvän - Väldigt mycket gymnasie är det över henne. Hon föddes nog på ett gymnasium och bör vistas där resten av livet.

H
Han som inte kan - En sån människa jag så himla gärna bara vill veta vad han har på mackan. Han kan inte ha marmelad. Han måste ha nåt könrad, kanske en pinne.
Helsingborgarn - Om det är sant att han har legat på alla dom ställen folk säger att han säger att han har legat på, då ska jag aldrig mer skryta om mina biljardbord.
Hiroshima - Hade han varit svensk tror jag att han hade varit skön. Nu var han för dålig på svenska för att nån annan än Kriss skulle kunna hänga med honom.
Hjalmar - Första tiden var jag tagen och lite småförälskad i hans gedigna sätt och, jag vill använda ordet proffsiga, uppförande mot alla och allt. Men det ebaddes ut och när jag aldrig såg något, något mer, blev det så tråkigt, så tråkigt. Man kan inte bara vara bra för att vara bra, fick detta mig att inse. Det räcker inte, man måste vara rolig också för att vara bra.
Hon som ledsagas/Tösabita - Sällan har man stört sig så mycket på någon som inte har "gjort" något. Och den där dialekten skär inte roligt heller.
Danni - Jag brukar kunna lukta mig till människor med hemligheter. Hon har en, det har jag känt. Gullig tjej.

K
Kennedy/Mister Krister - Han är så jävla intelligent så han måste hela tiden bromsa sig själv. Det är inte han som är problemet. Det var inte han som skulle lämna.
Kjolen - En av få jag aldrig bytte ett endaste ord med. Inte för att hon hade minst att säga. Men därför har jag inget att säga om henne.
Kriss - En solochvårare. En riktig jävla solochvårare. En gåta som aldrig en människa kommer lösa. För jag gjorde det inte.
Kuktjejen - Hon tar nån med stor kuk, hon tar Johnny Depp.
Könrad/Det är han som är den 25-årige tysken - För alltid ska legenden om den ståtlige bankrånaren leva vidare inom oss. Min mittback.

Kennedy/Mister Krister.

L
Ledsagarn/Giftig/Olli - Har givit ordet konstig ett ansikte. Könstig. Könrad.
Leinuz - Namnet vittnar om utseendet. Men snygga ben. Jag bodde ovanför henne och jag är nog en dålig granne. Jag tror att hon mår skit på mig, därför gillar inte jag henne.
Lennartsson - Mer lennartssonsk än Den riktiga Lennartsson. Istället för att störa mig ser jag något härligt i entusiasmen och naiviteten.
Lille Surt - Hon är bra på två saker. Beställa pizza och äta beställd pizza.
Lill-Annika - Hon kommer gå igenom livet, är det något jag vet så är det att Lill-Annika kommer gå igenom livet. Bara gå. Rakt igenom.
Lisa Svensson/Hyllan - Det är hon som är den där Lisa Svensson som alltid är med i matteböckerna när man ska räkna pärlor på halsbandet. Det är hon som sitter i datasalen till tjugo över sju för att sen springa till globalsoffan för att se Halv åtta hos mig. Det och inget annat är hon.

M
Magasinet - Hur skolan ska stå upp utan att bli kramad av det varmaste av magasin, det kan inte jag tänka mig. Underbar, fan vad underbar. Min mittfältare.
Manhaftig/Skånskan/Lolito//Dvärgen/Carter - En jättejobbig.
Manifestet - En liten bebis med ett bebisansikte i en pojkflickas kropp. Liten på alla sätt.
Maxan - Han sover. Kanske sked med Rabarber. Och han är barsk. Åhh så barsk han är.
Monologen - Kanske mer hundra än vad som märktes. Kanske mindre.
Monstret - En rejäl och rekorderlig jävla smålandsman. Eller kvinna menar jag.
Muse/Mousserande vin - Den sista jag vill hota med trumpet. En glad och fin, jävligt välklädd svart man.
MusikMicke - Vi umgick i ett fåtal halvlånga stötar men jag vet precis vem han är och vad han gör, hur han kör sin grej och vilken fantastisk grej han hela tiden kör. Min bottenmålvakt.
Mysan - En svärfarsdröm.

Magasinet.

N
Nittiettan - En pajas, en idiot, en bonnjävel, en Lee Baxter.
Nokomo - Spädde på den japanska myten om ständigt pålagt flin. Och ockuperade mitt kök. Mitt kök. Men jag förlåter henne. Jag vet inte varför, kanske för att hon såg så glad ut när hon ockuperade.

P
Packan - Dialektbesatt som jag är vill jag lyfta fram hennes som skolans goaste. En människa som jag tror lever i en värld som ingen annan lever i. På ett bra sätt.
Pedia/Wikipedia - Han åt pommes med kinapinnar. Han gick skrivarlinje och ritade kartor. Sån är han.

R
Rabarber - Han sover.
Rasta - Ett förstaintryck som varade i drygt ett halvår med en ständig svart utstrålning. Men den bleknade en del och hon är nog inte farlig trots allt.
Rastaman - Har man rastaflätor, kommer från Schtöckhölm och gillar att dansa runt i bar överkropp, då behöver man inte ens ett utlåtande.
Rödhörte - Inåtvänd men nog mysig. Jävligt fin hund.

S
Samson/Den egyptiske fittfilosofen - Väldigt slät figur som pratade mycket men aldrig sa något.
Sid Vicious - Jag stod för mycket av "underhållningen". Fick stundtals arga blickar, men avslutade med flaggan högst upp. Sista festen fick jag omåttligt mycket hyllningar och folket sa att jag var kung. Det hade mycket att göra med min poesi, men min poesi är jag, och dom hade inte sagt så om dom inte förlåtit mig för mina fula stunder. Flera blev kallade kungar hejvilt under årets gång, men den slutgiltiga kungen det är jag det.
Skrapan - Vad jag än säger här är det kontroversiellt på ett håll. Men såhär: Hon började på grovt minus och slutade på grovt plus. Så.
Skörra - En obehaglig, oärlig, oäkta människa. Det såg jag i ögonen, det hörde jag på rösten.
Sporten - Europas spänstigaste rumpa, men har en kille i Stockholm som heter Simon. Alla som har en kille i Stockholm som heter Simon, dom..ja, ingen av dom finns något att skriva om.
Sundström - Balens drottning utan att leva ut rollen och säkert också utan att inse rollen. En oblommad blomma.
Såg du vad jag skrev - På något sätt sopade han hem jackpotten. Alla lever med varsin fågelholk i kroppen och undrar vad fan som hände egentligen.
Sättningen/Påsättningen - Snittet säger att jag tar med mig en människa från varje skola. En känsla inom mig säger att det är henne jag tar med mig från den här skolan. Min mittfältare.
Sättningens syrra/Mäster/Pösen/Syrran - En upptäckt men outforskad stjärna. En sån tjej som även killar kan uppskatta att långhänga med i gäng, dom växer inte på träd.

Sundström.

T
Tändstickan - Tyckte hon var så jäkla lik Snusan första veckorna. Sen försvann hon och var i kassan på ica istället. Då var hon mindre lik men lika könstig.

V
Vargen - Vem är han? Vart tog han vägen?
Vilda Idioten/Vilda Katten - Sällan har någon charmat så hårt för att sedan dundra i backen lika tydligt som den här dumma fåntratten.
VLC - Maffians man som styrde stället inifrån.

W
Wollter - Könstigt blöta läppar hela tiden och jag tänker att det är han som spelar in alla porrfilmer som görs i Västerås.


Kommentarer
Postat av: Uski

"Lille Surt - Hon är bra på två saker. Beställa pizza och äta beställd pizza."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



fan, kom vi på så jävla många namn till slut? Helt sinnessjukt ju. Fanns ju på flera ställen massa namn per bokstav.

2010-06-21 @ 21:42:30
URL: http://uski.blogg.se/
Postat av: Schlippo

Varför nämns inte jag, eller är jag listad under något annat smeknamn?

2010-06-30 @ 20:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0