Jag är otroligt härlig för det säger min bror.

Sällan föds likande fragment av lycka i kroppen som när mina änglasyskon visar sin kärlek till storebror.
Jag vill inget hellre än att vara god och göra människor glada och skrattiga.
Få saker får jag hellre positiva utlåtanden för än mitt skrivande.
Nu har jag fått ett kvitto på allt detta på en och samma gång, när jag just var inne och läste ett blogginlägg signerat Flexa.
Så glad, så glad, så glad är jag nu.
Tack, söta lillebror!

"Kom hem för
en stund sedan och satte mig vid datorn och läste några bloggar som jag alltid kollar in på, bara ett fåtal av dom uppdateras ofta.
Men jag känner endå en viss plikt att dagligen kolla in på bloggarna.
En av bloggarna jag dagligen kollar in på är min brors blogg, Calle, chattade med honom här om dagen, trevlig prick det där!
Har alltid favoriserat min bror, antagligen för att han just är min bror, otroligt härlig och rolig människa och man skrattar 14 gånger varje minut när man pratar med honom.
Så är du nere och få dig ett gott skratt så är det bara att slå en pingla till han så mår du toppen igen, hans sätt att uttrycka sig skriftligt på är enligt mig unikt, och jag tror det är därför jag har börjat blogga och försöker att bli bättre på att skriva.
Är ju helt klart ett bra tag kvar innan jag är i närheten av honom men att sätta upp mål i livet är ju ändå viktigt, vi får väll se?
Får fortsätta med bloggen och sedan 2011 kolla tillbaka på detta inlägg och se om jag skriver något tjusigare än detta!

Detta har ändå
fått mig att lite tänka på vad jag värderar i livet och hur jag tar vara på det jag värderar.
Vill ju gärna försöka få igång en lite stadigare kontakt med min bror och hoppas att vi ses oftare än vad vi gör nu.
Vissa tänker nog att när vi bara ses en gång varje halv år så njuter man extra mycket och har extra roligt kanske, men jag tror ändå om vi ses en gång i månaden att jag skulle ha minst lika roligt.
"


Just tillägget vid mitt namn, att han "chattat med mig häromdagen", det säger något ledsamt om relationen.
Men vi är faktiskt inte msn-bröder.
Vi träffas också, senast i förrgår, då tog vi den här bilden och då åkte vi bulle ihop.
Jag var inte otroligt härlig utan otroligt oförskämd mot chauffören, men jag fick iallafall Flex att skratta.
Så snittet där är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0