Bara jag och Johnny Wiklund kvar i rum 15.

Städdag idag.
Enormt folkhögskoleligt att ha en dag lektionsfri för att städa sitt hem, tror inte riktigt det funkar så på Chalmers.
Men det är charmigt.
Har inte snackat så mycket med mina grannar Nokomo och Den dörre på hela detta året som idag.
Nokomo tog fönster, sopor och micron.
Den dörre tog skåp och golv.
Abrahamsson tog disken, jag är ju rutinerad diskare, är ett jävla hästjobb att få rent otympliga frysboxar och kylskåpslådor men jag tror att jag löste det.
Mina glassar skulle smälta under avfrostningen så jag bjuckade tjejerna på varsin minimagnum istället.
Sen gick jag och la mig för att ta igen sömn.
Grannarna är kvar, men nu har mina sambos flyttat.
Alla utom Johnny Wiklund, han lämnar inte det här stället ett ögonblick innan jag lämnar det.
Men Herman har lämnat badrumsskåpet.
Sättningen har lämnat badrumsspegeln.
Caroline har lämnat badrumsdörren.
Kameramannen har lämnat ytterdörren.
Bommen och hennes visdomssvordom har lämnat väggen vid långsidan av sängen.
Det har Leinar och mufflonfåren också gjort.
Gulingligan bestående av Ji-Sung Park, Rabarber och Hiro har lämnat väggen vid kortsidan av sängen.
Syrran har lämnat ena garderobsdörren.
Flexa har lämnat den andra.
Jag och Johnny Wiklund stannar några dagar till.
Vi är inte färdiga här.
Jag ska uträtta några saker till innan jag kan lämna det här stället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0