Poetväskan.

När jag är ute och reser har jag alltid med mig tre väskor.
Ena väskan är hockeytrunken, den har jag haft sen jag var elva år och i den har jag kläder och sånt som vanliga folk har i vanliga resväskor.
Andra väskan är datorväskan, den har jag haft i tre-fyra år och det är en ryggsäck med specialfack för lapptopp, i den har jag lapptoppen och sladdar av olika slag.
Tredje väskan är poetväskan, den är köpt av farmodern för ett par år sedan och döpt av kusinen, den har jag alltid med mig i knät medan de andra väskorna står i väskutrymmen på bussar och tåg.
I poetväskan har jag tidningar, böcker, anteckningsblock, pennor, busskort, tågbiljetter, bankomatkort, lösa pengar, tuggummin, cigaretter, tändare och såna saker.
Nu är det också så att jag har tre småsjuka bonusprylar som jag knappt vet hur de hamnat där: en guldmedalj, en trosa och en kaptensbindel.
Det ser perverst ut.
Undrar om man passerar en flygplatskontroll med den väskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0