Gud och Farmor har makt.

Vill man göra livet lätt för sig kan man leva som om makten över ens öde ligger i andra händer än ens egna.
Jag vill inte leva så.
Men på senare tid har jag ibland tolkat in högre makter i det som händer mig.
Dels har jag smittats av vm;s fotbollsspelare som sa "jag vinner skytteligan om Gud vill", "jag är frisk till nästa match om Gud vill", "vi tar guld om Gud vill".
Nu resonerar jag ibland likadant, om Gud vill vinner jag en pokerturnering, om Gud vill får jag jobb och om Gud vill försvarar vi guldet i Rikets.
När inte Gud vill kanske Farmor vill.
Farmor är expert på att hitta fyrklövrar och eftersom hon vill skänka mig lycka i livet överöser hon mig med lyckoklövrar till höger och vänster.
Jag brukar ofta tacka nej, vad ska jag med dem till liksom, var ska jag göra av dem.
Men senast kom jag på en plats där klövern kan få bo i fred och samtidigt ständigt vara vid min sida.
Så nu bor en fyrklöver i min mobil.

Om Gud och Farmor vill får jag en go fylla ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0