lekte att jag var Haralds väntande fru

Jag växte upp och du växte upp.
Jag växte upp där Harald Treutiger ingick i fredagsmyset och du växte upp när det alltid var broöppning.
Jag växte upp där korven kostade tio spänn och du växte upp när en sköterska på Ungdomsmottagningen ringde upp alla dina vänner.
När jag tröttnat på de glittriga pom pom-flickorna i 24-karat gick jag ut i köket
där lekte jag att jag var
Haralds väntande fru som grät och drack för att döva ensamheten
Jag ville att Harald skulle sluta vara på teve och komma hem.
Längtan på östkusten.
Ligga med en lisebergskanin mot kinden och känna hur Harald säger nej.


Poesikollektivet G=T=B=R=G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0