Kreativitetstidningen.

Folkhögskolorna är, för att inte säga allt, så åtminstone en betydande del av mitt vuxna liv.
Jag har kommit i kontakt med många kompetenta journalister och skrivare.
För att framhäva dessa och för att drömma en dröm har jag nu satt ihop en jävligt skarp tidningsredaktion.
Om jag vinner på lotto ska jag starta en tidning och anställa mina mest slipade kompisar och så ska vi göra landets bästa tidning tillsammans.

Chefredaktör: Calle Abrahamsson

Politik: Robert Halvarsson

Nyheter: Anna Bäckström, Anna-Carin Windh

Kultur: Robert Halvarsson, Camilla Holst, Linda Börjesson

Nöje: Emma Hägglund

Sport: Dennis Johansson, Jonas Östlund

Krönikor: Camilla Holst, Anna-Carin Windh

Roman i delar: Linda Börjesson

Poesi: Franz Werner, Olivia Ericsson

Tecknare: Liam Lindgren

Roliga historier: Lennie Björkman
Redigerare: Sanna Jacobsson, Stina Samuelsson

Nio poster innehas av människor från journalistlinjen och åtta poster innehas av människor från skrivarlinjer.
Konstigt kan tyckas, i och med att jag gått ett år i en klass med journaliststuderande och två år på två olika skolor med skrivarstuderande, men det är trots allt journalistik som ska bedrivas.
Dock har skrivarna en stor funktion, det är dom som ska stå för den kreativitet som ska vara utmärkande för vår produkt.
Jag måste säga att jag är äckligt nöjd med det här gänget och obotligt övertygad om att vi skulle göra succé.
Och festerna ska vi inte ens tala om, sicka jävla personalfester vi hade haft, ujuj.


Halvarsson - Windh - Holst - Börjesson


Kommentarer
Postat av: börjesson

Skrapa på, jag hade älskat detta!

2010-01-26 @ 23:47:50
Postat av: Calle

Göttis att du är PÅ. Nöjd med din tilltänkta roll? Förresten så skrapar man inte lotto, man fyller i sju nummer mellan 1 och 35 och hoppas att Annika Duckmark ploppar fram rätt bollar i tombolan på lördag kväll i svt. :)

2010-01-27 @ 03:23:37
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/
Postat av: Skörra

Vill du hålla borta de radikala tongångarna från politikdelen? Annars hade jag ställt upp. ;-)

2010-02-01 @ 13:07:35
Postat av: Calle

Radikal är inget hinder, bara man är åkessonpro så!

2010-02-02 @ 16:15:25
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/
Postat av: Millis

Alla ska med!

Fan vilken ära.

2010-02-03 @ 00:33:54
Postat av: Calle

Alla ska inte med. Men du ska.

2010-02-03 @ 17:18:08
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/
Postat av: Robert H

Personalfesterna hade ägt sönder. Ujujuj.



Fan vilken bild du har hittat på mig! :)

2010-02-08 @ 21:37:40
URL: http://www.suecae.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0