Ryggradslösa människor. Levande döda.

Jag pratade om lindängslugnet där jag bor, häromdagen i bloggen, om köket jag bara delar med en och en halv person.
Ibland har vi matgäster, det nämnde jag aldrig.
För ett tag sedan hade vi matgäster som fick nöja sig med min pepsiflaska för vi hade tom kyl, men eftersom dom var barfota tog dom även med sig Mysans och Hjalmars skor på vägen ut.
Inatt var han/hon/dom här igen och eftersom vi hade lov förra veckan var jag i stan och storhandlade i onsdags så tajmingen var snygg och bytet bättre än förra gången.
Eller vad sägs om fyra färdigrätter, en stor flaska skogsbärsloka, två billypizzor, en jordgubbskräm, fyra piggelin, fyra päronsplitt, tre sandwich, tre nogger, tre 88;an(jag fick för mig att det är bättre att köpa glass än chips och godis som annars så jag köpte ett stort paket), en norrlands guld och ett paket ostskivor. Av mig. Sen vet jag inte vad dom tog av andra, men Rektorn sa iallafall att Mysan blivit av med två pizzor och en cider.
Gästerna måste varit helt utsvultna när dom kom och mycket, mycket nöjda nöjda när dom gick.

När det hände första gången trodde jag att det bara var nån av de uteliggare som skolan haft hemsökning av tidigare, som ramlat förbi och tagit vad de kommit över.
Denna gången säger något mig att det inte är någon utifrån utan någon inifrån.
Jag säger som Per Elofsson efter att två ryssar flugit fram i skogen på skidsprinten och krossat världseliten: Jag har inga bevis för något, men jag har en dålig känsla i magen.

Låg vaken inatt och lyssnade på musik och surfade, hörde ett jävla russlande ute i köket(som ligger vägg i vägg med min säng). Borde kanske ha gått ut och kollat vad som försiggick, men de asiatiska utbytesstudenterna har tömt risgrytor många nätter så jag antog att allt var som vanligt.
Det bökades och lät visserligen mer än vanligt, där på småtimmarna, vilket är anmärkningsvärt, det naturliga om man är på stöldturné bör vara att hålla så låg profil som möjligt, men dessa djur iakttog en helt annat taktik.

Jag höll på att explodera när jag kom upp idag och möttes av ett tomt kylskåp.
Man känner sig så jävla frustrerad, förbannad och framför allt maktlös.
Vad kan man göra för att förebygga, liksom, inte fan kan jag ha osten under huvudkudden.
Vi kan sköta låsning av ytterdörren, det förbättrades efter förra intrånget, men snön har ställt till problem med stängningen och om det är nån internatare så hjälper det inte för alla kommer in i alla hus(vilket rektorn inte trodde när jag informerade honom om det idag).
När jag hör någon härja i köket nästa gång, vad ska jag göra då. Första tanken var att beväpna mig med kökskniven på rummet, men om jag möter en påtänd galning i köket kan jag väl inte hugga ihjäl honom.

Jag blir ledsen och bedrövad också, det är så jävla tråkigt att leva i en värld där det går omkring medmänniskor som inte har någon ryggrad.
Undrar hur man mår när man äter någon annans mat som någon den personen har köpt för sina pengar, kan man njuta av den smaken och den mättnadskänslan.
Att man kan sakna respekt för andra människor, som inte står en nära, är väl en sak, men att befinna sig i så total avsaknad av respekt gentemot den som står en allra närmast - en själv - det är för mig ofattbart.
Utan självrespekt är man en levande död.


Andra frågor är varför bara mitt boende är utsatt. Och ifall det är en slump att det var torsdagnatt båda gångerna.

Kommentarer
Postat av: Sättningen

Näe fan vad tråkigt! Kan föreställa mig ilskan, jag blev ju spritt språngades när dom snodde en halv kvarting absolut av mig, hehe.

Jävligt tråkigt om det är någon på internatet. Hos oss var det troligen ett par äldre herrar, antagligen pundare, som Heresh stötte på.

Först blev jag förbannad, för jag hörde också att några levde om i köket runt tolvtiden på en söndag. Önskade när jag upptäckte stölden att jag gått ut för att se vad som stod på, men såhär i efterhand är det nog bra att jag inte gjorde det, vem vet vad dom skulle ha tagit sig till om man påkom dom i akten.

Så tråkigt!

2010-02-26 @ 19:41:02
Postat av: Calle

Söndags? Har dom varit här fler gånger alltså? Fyfan.

Vad görs ikväll? Har du lust kan du komma över så bjuckar jag på en grogg! Har hört att man är bättre på att gillra inbrottsfällor på fyllan.

2010-02-26 @ 19:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0