Nyheter i korthet.

Huxflux hittade Farmor mitt gamla diadem i sin accessoarkorg.
Jag använde ofta diadem under min förra långhåriga period, vilket var för fyra-fem år sedan.
Nu har jag inte använt något sådant, jag blir inte finare av att ha det.
Men när man går hemma och dräller är det meningslöst att ha produkter i håret och det är så långt nu att det hela tiden kommer i ögonen utan produkter.
Därför gör diademet underverk för min vardag.
***

(detta är inte inuti partytältet)
Uncle Molle och Faster Gerd var här på kräftskiva i vårt partytält i lördags.
Jag satt med och käkade och tjötade från sex till nio.
Det var väldigt trevligt och det vet alla att jag aldrig tycker det är att sitta så annars.
Men få sällskap är så trygga och bekväma som Farmor-Olsson-Molle-Gerd.
Extremt enkla människor.
Som tycker om mig utan krav.
Inga ribbor, inga tak.
Men sen var jag tvungen att gå min promenad för den måste jag gå varje dag.
En timme på minuten, plus en duckaching.
När jag sen kom ut i tältet var det helt andra människor som satt där än när jag lämnade.
Stygga kräftor.
Dom ska aldrig mer hacka på Låda och mig.
Och Olsson, Olsson.
Lille Olsson, han var fan inte kaxig på söndagen.
Han brukar håna mig för bakfylla, men han sa inte ett ord på hela dagen och låg bara och tittade i taket.
Det var skoj.
***

Har sovit konstigt senaste nätterna.
Ena kudden har legat i tidningskorgen vid varje uppvaknande senaste tre morgnarna, brukar aldrig hända annars.
Och så har jag drömt om en viss aktuell familj i olika riktningar.
Och trots minst nio timmars sömn har jag känt mig drogad och inte kunnat ta mig ur sängen.
***

Jag har alltid tänkt att när jag får hund ska jag döpa den till nåt grymt fotbollsnamn.
Baggio, Papin eller Kovac.
Men nu är jag inne på att kalla den för Djur.
Djur är ett väldigt gött ord och det är ingen idé att döpa den till Djuret för det blir för långt.
Djur bara.
***

Jag har en tendens att idolisera människor.
Något Farmor försökt bromsa en hel livstid, utan framgång.
Ingen är SÅ bra, har hon sagt.
Jag har sagt emot.
Men ska nog sluta med det nu.
När hennes fyrtiosju fler år på jorden givit henne rätt mot mig än en gång.
***

Två av livets grundpelare är bostad och arbete.
Jag har i princip aldrig haft något av det.
Nu verkar det som att det ena står för dörren.
Att jag står för dörren.
Jag är så glad, så glad.
Men vågar fan inte tro det förrän jag kommit innanför tröskeln.
***


Redan 2004 klargjorde jag i ett samtal med Nordicbet att Paul Scholes är världens mest kompletta fotbollsspelare.
Vansinne att det skulle ta till nu för att resten av världen skulle inse det.
Och att det skulle ta den tiden för Paul Scholes att fullt ut visa det.
***

Faster Gerd bad mig att skriva om henne på bloggen.
Hon undrade varför jag aldrig skrivit om henne.
Undrade om inte jag kan skriva att hon är min bästa faster.
Jag är inte den som utför beställningsjobb.
Men, som hon själv påtalade, är hon min enda faster jag har kontakt med och då är det svårt att inte samtidigt vara bäst.
Hon är alltså bäst.
***

Nu ska inte mycket po bloggen osso längre.
Detta är nog sista veckan.
Vore snyggt att boksluta kalendersommarens sista dag, 31 augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0