När Kungen tog kronan från "Kungen".

Att en liten låtsaskrona på en killes huvud kan attrahera tjejer så till den milda grad, det trodde jag inte innan jag upplevde det på den här skolan.
Första gången var på halloweenmaskeraden i höstas, då Schlippovi var utklädd till King Arthur och fick brudarna att flänga efter honom hela kvällen på ett, för flockdjuren, närmast självförnedrande sätt.
Efter detta har han i sättningsgänget gått under namnet "Kungen" sedan den dagen, något som stört mig.
Jag gillar Schlippovi, inte minst för att han la en miniburgare utanför min dörr när jag låg dödsbakis i min säng idag, men det är ingen kille någon ska kalla för kung, det är det inte.
Någon vi ska kalla för kung såg ut som en sådan igår under den tyska comebackfesten för den ståtlige Clemens Konrad som varit i Ecuador under vinterhalvåret.
Vet inte hur BaginboxDavve fick in sin kungakrona i det tyska temat, men det bryr jag mig inte alls om.
Vad jag bryr mig om är att tjejerna hängde och klängde på honom på ett lika uppseendeväckande sätt som var fallet för Schlippo för ett halvår sedan.
Davve njöt i fulla drag och han är utan tvekan värd det, han är det verkliga konungaämnet på Sörängen.
Så nu är den gamla kungen avsatt.
Bara en kan vara kung.
Kungen är Kung Davve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0