Varför kom jag hit?

Nu är den uppe, motivatorn som ska få mig att varje dag inse värdet av just den pågående dagen.
Jag kom inte hit varken för att spela pingis, se på Idol och Champions League eller dricka Mariestads.
Naturligtvis kommer jag spela pingis, kolla på Idol och CL och dricka pilsner, men jag ska göra något annat mycket mer än det, jag ska, som jag uttryckt det på motivatorns första datum idag, skriva skiten ur mig.
Först tänkte jag sätta upp en lapp på var och en av de fyra vita väggarna, svik-inte-dig-själv.
Kanske gör det också, men de skulle bli som tavlor efter ett tag, jag skulle inte ens notera deras existens, med motivatorn måste jag varje dag fejsa verkligheten och min dröm.
Det går inte att smita från motivatorn, varendaste dag måste jag fylla i en rad med min syn på varför jag tagit mig till den plats jag nu är på, och jag får aldrig använda en formulering som redan använts.
Hoppas den ska ge mig positiv press och få varje dag att kännas som en möjlighet.
Kan bli kul att läsa, om några månader, vad jag ansett mig ha för anledningar att komma hit.
Nu kör jag.


Kommentarer
Postat av: Millis

Du vet att jag älskar affirmationer när de är välformulerade.

Det är denna. Just det.



Kör vi, sa jag!

2009-09-16 @ 21:22:10
Postat av: Jean-Pierre Papin

Gillar att du älskar.

2009-09-17 @ 10:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0