Uppföljning av Lathund för fyllo.

Såhär såg den alltså ut, den beryktade listan:
Lathund för fyllo.
1. Inget satans jävla fönsterknackande.
2. Stjäl inga skor.
3. Stjäl ingenting.
4. Fyllering inte(bara till Micke)
5. Fylleblocka inte.
6. Fylle-msn;a inte.
7. Bråka inte.
8. Gå och lägg dig när du kommer hem.
9. På ren svenska: Bete dig, dåre!

Hur gick det då?
Jo, alldeles, alldeles förträffligt.
Jag bröt inte mot en enda regel, vilket känns nödvändigt och tillfredsställande.
Inträffade inte minsta lilla konstighet på hela kvällen, vilket var på tiden, hoppas detta var starten på en era.

Kvällen startade i Gläntan där vi var ett femtontal som såg Idol, sedan blev det biljard och allmän fest.
Den här gången fanns förutsättningarna, i form av antalet festare, för att det skulle bli bra tryck, men än en gång gjorde våra internatare oss besvikna.
Vi hade verkligen velat köra helfest på internatet men som det utvecklade sig blev det en omöjlighet, därför åkte nya killen i klassen(Frodo), hans pokerbesatta polare, Ulrik, Daniella och jag, till Högland.
Där träffade vi afrikanen Mousserande Vin och några andra marginallirare.
Trevligt, varken mer eller mindre.
Sen köpte Ulrik och jag ett sexpack 3,5;or och åkte till Giftigs korvkiosk och spelade Med andra ord och lekte charader till tidig morgon.
Trevligt, det med.
Jag avrundade faktiskt kvällen före övriga och igår när det var ny fest låg jag hemma och läste istället, kanske, kanske ser vi en liiite bättre människa födas...


Skånskan/Fnissan/Schlippovi - Frodo/Frodos polare/Ulrik

Ulrik/Okänd man - Papin/Danni

Ulrik/Den påsättningsbara - Giftig/Papin


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill se alla bilder. och bilderna från högland (när vi var där menar jag) kan inte du vara lite bussig och ge mig dom? jag har ett helvete här förstår du. de skulle kanske göra mig gott. tror du inte?

2009-09-13 @ 20:27:52
Postat av: Jean-Pierre Papin

Ett helvete låter inte skoj, du. Kanske gör gott, kan absolut skeppa över dem. Ge mig mejladress eller usb-minne eller nåt sånt då.

2009-09-13 @ 20:32:08
Postat av: Anonym

gärna nu, gärna snabbt. jag har så tråkigt och skrivkramp. siewert kommer bli besviken på mig imorgon. herregud.

2009-09-13 @ 20:34:00
Postat av: Jean-Pierre Papin

Är det helvetet, att du har tråkigt? Och att du har skrivkramp? Och att Siewert kommer bli besviken på dig imorgon? Jag kan lösa det så nu och så snabbt som möjligt, om du kan tala om för mig hur det ska gå till.

2009-09-13 @ 20:37:23
Postat av: Anonym

ja om du mailar bilderna till mig så blir det kanske lite bättre. annars går det nog inte att lösa. ja, det är väl en tre saker till med för privata att tas upp. livet är hårt och svårt.

2009-09-13 @ 20:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0