Stadens son har varit hemma.

Nässjös kändaste människa heter Dregen och medlem i rockbandet Backyard Babies.
Jag håller det inte för orimligt att han också är den enda kända människan härifrån.
Men han bor numera i Stockholm och det är inte direkt så att min spanarradar är på när jag går på denna stads gator, som den är i Stekholm och Skötet.
Men häromdagen såg jag honom, den rackaren, han var ute och övningskörde med trafikskoleläraren i rondellen nere vid Lidl.
Han är den första övningskörare jag någonsin sett glida runt nedcabbat, det var rätt glassigt, antar att det inte anstår en rocker att åka runt med tak över huvudet.
Först höll jag på att inte känna igen honom, det var något bekant över ansiktet som böjde sig åt mitt håll, fast utan smink såg han inte ut som jag är van vid.
Men visst var det han, visst var det han, stadens store son var hemma och lärde sig ratta bil på ålderns höst.


 


Kommentarer
Postat av: Millis

Läste först "Nässjös kortaste människa heter Dregen". Det tyckte jag var ett roligt epitet. Håller kvar vid visionen.

2009-09-18 @ 23:52:12
Postat av: Jean-Pierre Papin

Han är inte lång. Men jag tror inte han är kortast.

2009-09-19 @ 18:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0