I Sala var det F14 som gällde, här är det P10.

Om inte det framgått tidigare ska det framgå nu, det är så att min wingman och jag är rätt bedrövade över den bristfälliga kvalitén på folket här på skolan.
Vår räddning har blivit några lokala pojkar på 10 bast.
Vi träffades förra torsdagen när vi hade utomhusfotboll på gympan och de spelade spontanfotboll på planen bredvid, vi(Ulrik, jag och en som heter Benjamin) värvade över dem(HugoJonathan, Kevin och Kasper) till vårt lag och krossade sju från skolan.
Sen fick vi reda på att dom skulle ha match denna veckan mot Sävsjö, onsdag klockan 18 på Skogsvallen.
Ulrik och jag tog en bulle dit för att heja fram våra nyfunna kamrater.
Grabbarna slog Sävsjö med 3-2 i bortamötet i våras så förhoppningen tron på ny seger var stor och det bjöds på en riktigt spännande kamp.
Det stod 2-2 i halvtid, våra Nässjögrabbar gick upp och gjorde två snabba tidigt i andra och det kändes lovande.
Vinsten hade varit bärgad om det inte vore för att Sävsjö haft en tre meter lång 25-årig afrikan på sitt mittfält som hängde fyra påsar och ordnade seger med 5-4.
Surt med förlust, men kul att se grabbarna som hade framträdande roller i sitt lag, både Hugge och Kasper målade, Kev var en klippa i försvaret.
Nästa gång vi kommer har vi med oss flagga, grogg och trumma...


Nässjö FF - Nr2 Kev, Nr16 Hugge, Nr14 Kasper - Hugge in action

Hugge, KP och Lagkaptenen - P10-huliganerna - Lagen tackar för matchen


Kommentarer
Postat av: Dracke

Dags att fråga om du får bli coach? Då kan du värva afrikanen, det är trots allt åldern i passet som räknas på planen.

2009-09-17 @ 23:42:00
Postat av: Jean-Pierre Papin

Dom har André Jeglertz som tränare, han har en lite tyngre meritlista än mig, även om den dalat lite senaste tiden, och då tänker jag inte främst på matchen mot Sävsjö alltså.



Det luktade fisk om afrikanen, undrar om de ens drog honom genom passkontrollen. Jag ska gå till botten med detta, med denne afrikan.

2009-09-18 @ 00:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0