Bengan loves Farmor.

DJ-Bengan spann plattor i lördags och vi tog oss ett snack, vilket mynnade ut i ett litet kärleksbrev från honom till min Farmor.
Jag blev så glad över detta att jag sms;ade Farmor följande: "Farmor, jag träffade en kändis som älskar dig..."
När inte hon svarade på sju minuter(efter midnatt) blev jag otålig och skeppade iväg ytterligare ett sms: "Farmor. Daniel älskar dig."
När hon sedan vaknade på söndagen var jag av förklarliga skäl inte vaken.
Hon försökte ringa mig hela dagen, men mobilen låg på nattduksbordet och jag låg utslagen på en soffa hos grabbarna i flygeln.
Vi kom inte i kontakt förrän under måndagen och då var hon så orolig som bara Farmor kan vara, trodde det hänt nåt, undrade vem i allsin dagar Daniel är och varför han älskar henne.
Daniel är "Skilda världar"-Daniel och varför han älskar henne vet jag inte, tror inte ens han gör det, tror bara att jag inte hittade några små ord i dimman.

Nåväl, såhär står det på kärleksbrevet som DJ-Bengan skrev och som Farmor ska få när hon kommer på lördag.
"Kära Inger.
Vad kul att du gillade min serie Skilda världar.
Stor kram från Bengt Dahlqvist "Daniel"
PS. Du har ett gott barnbarn."


Kommentarer
Postat av: GIFTIG

jag har den spegelvänd po bild osso!

2009-09-01 @ 23:00:58
Postat av: Linda

nu är det så att han faktiskt är gift med min svågers systers kompis. Så han e TAGEN! :)

2009-09-02 @ 12:53:02
Postat av: Jean-Pierre Papin

Varför känns det som att GIFTIG och den namnlösa kommenteraren från taxiinlägget är samma figur? Sluta tilta mig, sluta genast.

2009-09-02 @ 19:39:27
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/
Postat av: GIFTIG

en slam tilt och spelet är över i guess

2009-09-02 @ 20:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0