Vi överraskar naturen.

Jag brukar vara ganska sprallig och ha ett våldsamt kli i fingrarna när jag kokat ihop något, trixat fram en överraskning, postat ett brev som inte vill vänta på att hämtas.
Det kliar även nu, men kliet är inte våldsamt, jag tillåter inte mig själv att hispa.
Att hon fått pris som den sämsta överraskaren norr om Hölö är bara en detalj, att jag redan vet vad jag kommer få i flyttpresent är bara en detalj.
Vad som inte är en detalj är att vi styr naturen.
Vi delar säsongens första julmust och framkallar vinterns första snöfall redan tidig höst.
Vi framkallar den vitaste snön.
Och det är miraklet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

sämsta överraskaren? nu tycker jag du överdriver. en gör så gott en kan!

2009-10-13 @ 18:12:08
Postat av: Papin

En överraskning är ingen överraskning när den inte överraskas med. Gottare kan du!

2009-10-13 @ 18:23:15
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/
Postat av: Anonym

ORÄTTVIST!

2009-10-13 @ 19:25:17
Postat av: Papin

Orätt, möjligen. Inte vist, väl.

2009-10-13 @ 20:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0