Polistumult, milfjakt och 3.5;or med Janne och Kerstin.

Känner mig skyldig er en rapport om hur det var hemma, därför serverar jag en sådan nu.
Var omtumlande att vänta på tågbyte i Öxnered(världens minsta plats, bara en tågstation), senast jag var där var inför skolstarten, det var liiite skillnad på nerver, inte lika nervöst att åka från skolan efter en månad som att åka till den för första gången.
Mäktigt att känna hur mycket som hänt på så kort tid, hur många människor jag mött och hur många intryck jag fått, att få stå och gå igenom dem under en halvtimme på en perrong var speciellt.
Att komma hem var skönt, Fajsi var gladare än nånsin att se mig, Farmor var upprymd som vanligt och till och med Olsson mös varje gång han gled in i mitt rum.
Ska dock erkänna att jag till min förvåning längtade tillbaka till skolan, var tvungen att ringa Ulrik varje dag och fråga vad som hänt på skolan, vilka som gjort vad, vad det varit för mat och hur den smakade och hur tempen var inför månadens nässjöhöjdpunkt - Robin BengtssonHögland.
Farmor läste de texter jag skrivit och scannade över de bilder jag tagit(kommenterade en lite extra, separat inlägg kommer om det), ville höra om allt som hänt och jag berättade.
Dessvärre kom ingen uppföljning på hennes predikan om att kvinnor är djur, det enda hon sa i ämnet var "men hon var ju jättesnygg", vilket förvirrade min ursprungliga förvirring till något jag inte var beredd på.
Efter att ha varit hemma några dagar och bara stekt och kollat på tv med familjen åkte jag på fredagen till grabbarna i stan.
Lite trist att tajmingen var illa, brorsan var sjuk och målvakterna hade seriefinal mot varann så dom var vita, som tur var hakade Låda, Chivu, Solskjaer och Berg på så det blev puls på det hela ändå.
Det blev Mortens och Farmen-Blondie och det kom en polisbil och sladdade upp i gruset för att jag och en gammal granne var hetsiga och ena polisen var Lådas gamle bekant från dressmanfönstret och Låda sa Aspiranten till honom och då blev lille polisen lite ledsen och körde fjantigt nog upp min goe Låda mot polisbilen, Låda behöll lugnet och vi tog oss därifrån, men inte ifrån Lådas grandmilf som förföljde och fick oss att ta en snabb. lång löpning därifrån.
Vidare till Pingvin där vi stämt träff med Twinsen, men dessa twins hade ätit snabbare än vi polisbråkat och milfsprungit så dom var borta.
Via nummerupplysningen och kiosken bredvid Pingvin hamnade vi på Göteborgsvägen med en påse 3.5;or.
När vi blivit insläppta mötte vi till vår omätbara glädje Kung Janne i morgonrock och med guldmedalj(från Rikets Änglar) runt halsen.
Vi satt och gaggade med goe Kerstin och goe Janne till halv sex på morgonen, Emelie kraschade efter nån kvart och Linn kraschade efter nån trekvart, men vi hade väldigt trevligt trots det.
På lördagen var Låda tvungen att åka till Dals Långed och ta itu med brudbekymmer(inte grandmilfen), själv la jag mig hos araberna och mådde skit till klockan ett nästkommande natt då Midda tog med mig till Mackedonkan för bakisburgare.
Söndagen innehöll den där seriefinalen som jag inte går in på närmare, då det finns så mycket känslor bland läsarna angående denna match.
Sen åkte jag från min västkust till mitt hem, det var kul att komma och det var kul att åka igen, som LottaBråkmakargatan hade skrivit, om hon skrivit det här inlägget.


Chivu&Låda - Rulle&Solskjaer&Midda - Quimmen&Berg - Låda&Besticklåda&Papin

Jämför trasiga jeans - Emil från gymnasiet - Linda från högstadiet - Grandmilfen

Hetsgrannen - Twinsen har kraschat - Janne läser låttext om Leinar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0