Stabila starter på morgnarna.

Såhär ser en vanlig start på en vardagsmorgon ut i mitt liv:
07.00 Mobilalarmet ringer.
07.10 Stiger upp ur sängen. Pissar, tvättar händer och ansikte, drar på mjukiskläder, mössa och solbrillor, stoppar in en frukttablett i munnen.
07.15 Möter Ulrik utanför mitt hus, går morgonpromenad.
07.45 Frukost i skolans matsal, snygg frukost toppad med frukt och såna saker.
08.05 Går till mitt rum, duschar och borstar tänderna, byter kläder.
08.25 Går till skolan.

Det viktiga och heliga med mina morgnar är tiden mellan 08.05 och 08.25.
Dessa tjugo minuter avgör hela dagen, det är här jag ska komma i fas så gott det går, efter att ännu en gång ha mejlat för länge och somnat för sent.
Jag ska piggna till och jag ska ha ett humör som inte går att förväxla med en trasdockas.
Det är här Doktor Alban kommer in i bilden.
Doktor Alban är sen ett par veckor tillbaka min nyckel till en bra dag.
Tidigare lyssnade jag på blödiga ballader och hångeltryckare och lipsillslåtar, då var jag en krossad krigare när jag kom till första lektionen och sällan hämtade jag mig från denna kross.
Sen Alban kom in i mitt liv är jag en glad och powerfylld discoslisko, jag krämar på rejält och dansar mellan hårtorkandet och tandborstandet - Let the beat go on


Kommentarer
Postat av: Dracke

Doktorn har funnits länge i ditt liv, men det är inte förens nu som du förstått varför han är så viktig för ditt välbefinnande. Damma av Papaya coconut och så kööör vi!

2009-10-02 @ 13:25:20
Postat av: Jean-Pierre Papin

Du har så rätt så. Doktorn är dåtid, nutid och framtid.

2009-10-02 @ 15:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0