Professionalism.

Det är det ordet jag valt att arbeta med nu, jag ska vara professionell i mitt uppförande.
För att verkligen veta vad detta innebär har jag hört med Bertil Rolf, docent i teoretisk filosofi vid Lunds universitet.
Såhär säger Bertil om saken:
För att kalla sig professionell krävs att tre villkor är uppfyllda.
1. Det görs bedömningar som har stor betydelse för individens framtid.
2. Bedömningarna kan överklagas.
3. Överklaganden granskas av andra yrkesutövare.

Detta betyder alltså att jag nu måste söka upp fler professionella för att kunna kalla mig själv professionell.
Någon måste kunna granska mig, om det blir så att det kommer in överklaganden på mina bedömningar framöver.
Jag känner ingen professionell i dagsläget så om någon vet någon får ni hemskt gärna förmedla en kontakt för det är nödvändigt för min fortsatta existens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0