Nån snittade ett ljus i tvättstugemörkret.

En dag som startade dåligt slutade gott.
Inte bara för att jag nyss fick veta att jag ska få en överraskning imorgon, som inte är en överraskning eftersom jag vet om den, men ändå är en överraskning eftersom jag inte vet vad det är.
Än mer för att någon människa har visat på ett godhjärtat initiativ, någon som inte "tjänat" något på att vara snäll har varit det och sällan blir jag så varm inombords som då.
Efter att ha fått skit i tvättstugan två gånger sen jag kom hit var jag försiktig vid denna tvättning.
Jag lät bli att ta tömma den färdigkörda maskinen med annan människas tvätt och väntade med att lägga i min till maskinen var tom flera timmar senare, för att undvika onödigt tjafs och för att jag inte kan de oskrivna tvättreglerna.
Som jag berättade i dagens tidigare inlägg sov jag flera timmar mitt på dagen och därmed hämtade jag inte min tvätt ur torkrummet direkt det torkat klart.
Jag kom några timmar senare än optimalt och i de flesta fall hade då min tvätt legat i tvättkorgen.
Inte i dagens fall, i dagens fall var stubbet förstklassigt vikt och lagt på hög.
Och det var inte lilla vikningen heller, tre maskiners tvätt var det som den stackars sötingen fått stå där och kämpa med.
Detta har gjort mig glad för resten av dagen, kvällen har varit fin tack vare den fina människans goda gärning.
Jag beslöt mig för att visa min uppskattning och skrev en tacklapp som jag satte upp med kludd på tvättstugedörren och personens tvätt hängde kvar så jag hoppas hon(bh;ar förekom på strecket) mår gott av att det sattes värde på hennes jobb.
Det finns hopp för egogenerationen, alla är inte dåliga gubbar.


Var bara att skicka ner högarna i hockeytrunken, oerhört behändigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0