Dags att stå till svars, var länge sen!

1) En helt random snubbe kommer fram till dig och säger: "Hej, vem är du?"
Vad svarar du?

En mycket bättre fråga: Vem är du?

2) Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Vatten.

3) I ditt senaste sms står det?
Värvat Dida, Kaladze och Silvestre inför den första allsvenska säsongen. De var utsedda till europas bästa målvakt, europas bästa mittfältare och världens bäste.

4) Vilken är den senaste låten du lyssnade på?
Times like these, Foo Fighters.

5) Var är din pv/fv just nu?
Pojkvännen är inne i stan och repar med sitt band. Flickvännen vet jag inte var hon är.

6) Välj ett ärr på din kropp?

Tio stygn ovanför ögat ger väl nåt rambopoäng.

7) Vilka är dina favoritfärger?
Svart. Rosa. Ljusblå.

8) Vilka i ditt liv litar du på?

Det är trist att lita för då kan man gå med förlust, fräckare att inte lita, då kan man få en positiv chock.

9) Om du skulle byta namn, vad skulle du heta?
Det står mellan Robert Halvarsson, Jean-Pierre Papin, Roberto Baggio och Calle Ranelid.

10) Vad skulle du göra om någon sa till dig att du var den vackraste människan
i världen, och att denne skulle kunna göra vad som helst bara för att få vakna
upp bredvid dig varje morgon?

Jag skulle antagligen föra den personen till en säng mycket långt ifrån den jag tänkt ligga i, och bädda ner idioten riktigt ordentligt.

11) Hur ofta svär du?
Snittar en svordom per konversation kanske.

12) Litar du på alla dina vänner?
Att svara nej vore att erkänna mig totalblåst i skallen. Anser jag någon jag inte litar på vara min vän får jag nog omvärdera ordet. Eller vännen.

13) Skulle du kunna flytta till ett annat land för kärleken?
Jag skulle inte förvåna mig själv om jag flyttade vart fan som helst för den sjukdomen.

14) Tror du att allt som händer har en anledning?
Det tror jag, tänkte senast den tanken igår. Hårt tänkte jag den.

15) Säg några saker du INTE tolererar i ett förhållande?
Jag tolererar inte att jag inte får umgås med vem jag vill. Jag tolererar inte att hon inte bryr sig om vad jag gör med dem jag umgås med.

16) Vem av dina vänner tror du skulle passa bäst som prostituerad?
Ulrik skulle vara säljvänligast, han skulle ställa upp på vad för sjuka saker som helst.

17) Vilka egenskaper hos det motsatta könet tycker du är viktigast?
Att hon är komplex. Ger mig en trygghet. Skratta mycket ihop. Stimulera varandra intellektuellt. Att hon har överseende med min karaktär är nödvändigt, hon har aldrig tidigare behövt tämja en sådan och behöver således tålamod. Hon måste vara pussig och gosig. Och viktigast av allt: När jag ser henne ska jag bli glad.

18) Har du något mål du skulle vilja uppfylla inom den närmsta famtiden?
Skrev skrivarkontrakt med läraren igår, där satte jag upp mål som skulle göra mig stolt om jag uppfyllde.

19) Om du vaknade upp efter en längre koma, vem skulle du ringa?
Hemkörningen.

20) Tror du att du skulle bli en bra förälder?

Det är en av de kraftfullaste bilderna jag har av mig själv som människa, att jag skulle bli en helt suverän pappa.

21) Var togs din profilbild?
På Klockartorpet i Västerås.

22) Ärligt, vad tänker du på just nu?

Att jag inte får tänka, helt ärligt så är det det jag tänker.

23) Vem känner dig bäst?
Något annat svar än Farmor vore konstigt. Men jag vet inte om hon har en heltäckande bild av mig. Min skrivarmentor har börjat känna mig bra men det är ganska tidigt i relationen, om ett tag hoppas jag hon känner mig dunderbra, isåfall har jag lyckats med vad jag vill som författare. Jag tror det är bästa sättet att lära känna mig på, läsa mina hudlösa texter grundligt, ta sig in i mig innan man träffar mig och slipar sina ögon mot mina.

24) Vad är helgens planer?
Rockspelning i Huskvarna är aktuellt.

25) Vad har du på dig just nu?
Randiga kalsonger. Ett täcke ovanpå dem. Händer ovanpå det.

26) Har du någonsin slagit ett träd?
Jomenvisst.

27) Har du någonsin smugit ut ur huset?
Definitivt.

28) Aldrig sova eller aldrig äta?
Aldrig äta.

29) Är du en morgonmänniska eller kvällsmänniska?

Nattmänniska.

30) Finns du där för dina vänner?

Alltid redo.

31) Gillar du att umgås med andra människor?

Det finns få saker jag gillar mer än att umgås med andra människor. Gärna en i taget. Ska det vara för jävla många som umgås får vi gärna ha en flaska var i nävarna.

32) Har du lätt att förlåta andra?

I söndags sa Ulrik att jag är den minst förlåtande människa han träffat i hela sitt liv. Det var lite mäktigt tyckte jag, don´t mess with me, liksom. Men sen kom jag fram till att det inte är så coolt, det är vackrare att förlåta människor. Grubblade över detta under måndagen. Sen vid midnatt samma kväll framkommer ett mindre svek och jag får fejsa min förlåtandegrad kvickare än jag kunnat ana. Säg såhär: Jag har inte grubblat mindre sen dess...

33) Skulle du någonsin dela pojkvän/flickvän med din bästa vän?
Dela på en flickvän? Får jag ha henne kvällar och helger så är det okej för mig.

34) Pratar du med någon under tiden du fyller i denna quiz?
Så respektlös är jag inte mot frågorna.

35) Finns det någon du bör reda ut saker med?
Heh, varför känns det som att fråga 14 stämmer in på just det som sker nu, varför nöp jag ett frågeformulär från google som känns jävligt anpassat efter mitt dagsläge?

36) Kommer någon ringa dig ikväll?
Jag väntar inget samtal.

37) Vill du ha ett förhållande just nu?
Nej, förhållande låter så uppstyltat, ett sånt projekt orkar jag inte med. Men ett mjukt öra som lyssnar på mitt hjärta, det vill jag ha.


Dida - Foo Fighters - Huskvarna - Umgås med andra människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0