din röst renar vår relation

låter ett päron skölja bort röken
från mina läppar
sjunger en låt för naturen
den jag bad dig spela
när jag låg bakfull i din soffa
på universitetsgatan i örebro
förra hösten
det känns bättre för mig när du sjunger den
skriver till dig där i skogen
jag vill att du spelar brännö serenad för mig
du skrattar till
svarar att du kan det
går hem och duschar av mig mitt bråk
äter lite kyckling
sen ses vi i hörsalen
du sätter dig vid flygeln
jag vid upphöjningen en bra bit därifrån
du varvar min önskan med egna val
i en ljuvlig minikonsert
en del av vår kärlek sticker upp i taket
speglar sig mot scenen

renade återgår vi till verkligheten
vi har tvättat av oss det som hände


Kommentarer
Postat av: Tilda

Bill och Bull på grönbete, ni är så söta! :D

2009-10-23 @ 12:01:19
URL: http://flygirl.blogg.se/
Postat av: Jean-Pierre Papin

Ja, den här bilden är en av de vackraste jag har i min bildmapp. Magica!

2009-10-23 @ 18:31:23
URL: http://detskapobloggenosso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0