Campingveckan är över.

Det har varit höstlov senaste veckan och alla har åkt hem till sina hemorter runt om i landet.
Alla utom Ulrik och jag och en till, men han räknas inte.
Ulrik och jag umgås hela dagarna annars också, men då ser vi andra människor röra sig i vår miljö, det har vi inte gjort nu.
Vi har bott i ett mysrum som finns på skolan, där har vi sovit och snackat och stekt.
Det var meningen att det skulle bli ett pokercamp men pökern gick inte så bra, vi hängde mest, campade utan poker helt enkelt.
Eftersom myten om att smålänningar är snåla inte är en myt så har belysningen på skolan varit avstängd, därför har det varit becksvart större delen av vår vakna tid.
Lägg därtill att spöken är dokumenterade här och att narkomaner brukar ha internatet som natthärbärge så förstår ni att man inte varit så kaxig de gånger man gått hem klockan tre på natten när huset ämnat för åtta pers varit i mina ensamma händer.
Men det har gått fint.
Det positiva har definitivt övervägt det negativa, vi har mått gott av att vara själva slippa packet.
Egentligen hade jag behövt energi för att orka med målrakan fram till jul.
Innan lovet förlorade jag läskigt mycket energi, orkade inte ens gå på vissa lektioner, något som inte funnits på kartan att inte göra tidigare.
Nu har jag inte förlorat någon kraft den här veckan men jag har inte fått någon ny heller.
Att komma utanför Nässjös gränser hade varit värdefullt, möta Farmor i en intensiv kram och gå på Twinsens födelsedagsmaskerad hade givit mig bensin att gasa igenom 2009, men jag valde att stanna här.
Nu kan det bli så att jag tar en helg hemma i november istället, energi är inget man skämtar om.
Har ångest för att drivor med folk ramlar in här om ett dygn.
Mitt uppe i allt så är Bolis stängt idag och det visste inte vi så det blir ingen utrensande bläcka heller.
Fattas bara att AIK kör över Blåvitt i SM-finalen imörra så är det bara att dra ner rullgardinen och krascha sen.
Nu blir det tröst-3.5;or på Statoil, tröstentrösten för stackarstackars.

Jo, just det, fick ett oväntat samtal inatt som gav mig en törn också.
Jag trodde att jag stängt av ljudet på telefonen.
Hade legat och försökt somna i en halvtimme.
Då började mobilen ringa och blinka, liggandes ovanpå en bok som heter Kärlek.
Det är sjukt.
Det är sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0