Bara en gång till gång på gång.

Alla som känner mig vet att jag är en låtnötare av rang, har jag fått upp suget för en låt så brinner den i högtalarna dagarna i ända.
För tredje dagen på rad är jag förälskad i den HÄR låten som jag tycker är så fin, så fin.
Det är den första låt jag sätter på, på morgonen, den låt som väntar på datorskärmen varje gång jag kommer innanför dörren från lektioner, matintag och pingismatcher, det är låten jag avrundar varje natt med.
Jag växlar inte ens med några andra utan bara den här går om och om och om och om, jag tröttnar inte och känner lika mycket för den varje gång.
På morgonen när jag vaknar känner jag två behov - att gå och pissa och att lyssna på låten, tänker först att jag sätter på datorn och går och pissar så är datorn uppstartad och låtlyssningsklar när jag kommer tillbaka, men hejdar mig för jag vill inte resa mig ur sängen, inte pissa utan att lyssna på låten.
Så jag startar datorn, gnuggar kudde, sätter på låten och sen går jag och pissar.
På kvällen är det en jäkla cirkus för att lura mig själv i säng.
Jag säger till mig att jag måste sova inom en kvart.
Hmm, låten är ju lång, det blir bara tre lyssningar till, jag kan inte sova efter bara tre lyssningar till.
Okej, fem lyssningar till då, tjugofem minuter säger vi.
När det gått tjugofem hittar jag på nya anledningar att vara vaken för att få lyssna på låten.
Till slut är klockan så mycket att jag inte är säker på att jag kommer klara av larmets ringning kommande morgon, då får det bli sistasista låten, det inser till och med mitt låtlyssnarjag.
En sista alltså.
Men åhh, det är bara trettio sekunder kvar av låten, det går inte, bara en sista, en, en, en.
Nej, jag bestämde mig för att detta var den sista, nån måtta får det fanimej vara.
Eeeeeen bara, snälla, var lite snäll mot dig själv, en, en, en, sen inget tjat.
Okej, EN.
När den är slut - Oj, jag har ju glömt att borsta tänderna, det kan jag ju inte göra utan låten.
Appapp, blir inget med det, stäng av datorn och borsta tänderna under avstängningen och krascha ögonaböj efter det.
Nej, då skiter jag i att borsta tänderna isåfall.
Nej, skita i att borsta tänderna kan man inte göra.
Okej, kör låten tills tänderna är färdigborstade då, tar ju inte fem minuter, stäng av när borstningen är klar.
Efter borstningen lägger jag mig i sängen för att stänga ner internetrutorna med två minuter kvar av låten, sen oj, mobilen behöver laddas, då får jag leta efter laddaren, sen oj, lampan behöver släckas, sen oj tio sekunder kvar av låten.
Det blev en sista lyssning, nu sover jag gott.


Kommentarer
Postat av: Dracke

Den gamle?!

2009-10-09 @ 23:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0