Ta honom! Ta honom!

Här är en karamell för alla drömtydare, jag är övertygad om att den här drömmen har en stark betydelse.
Vaknade precis och vägrar somna om, tror aldrig jag varit så skärrad av en dröm någonsin.


ulrik och jag sitter i dagrummet på ett internat
lyssnar på musik via min lapptopp
det verkar vara sent
först kommer en tjej och klagar på skarpen
vi sänker
direkt därpå kommer en kille som får hennes skarpa tillsägning att verka artig i jämförelse
med sitt vansinnesutbrott
han skäller en massa och gestikulerar men vi förstår inte ett enda av hans ord och han går
snart därifrån med en handduk kring midjan så vi hoppas att han är nöjd med at vi sänker ännu mer
efter bara nån minut kommer han utflygande igen och det är ingen tvekan om att vi ska
avlägsna oss från platsen
ulrik pinnar iväg fort som attan
jag blir stående kvar för att packa ner min dator
då kallar han på sin hund
en supersnäll hund som i grunden verkar vara en kamphund
hunden känner av min rädsla och är jätteosäker på hur den ska agera
när jag rör mig mot dörren går mannen tätt intill med hunden emellan oss och hetsar den
kommenderar den hela tiden, som ett mantra, att "ta mig"
hunden är lika nervös som jag och vet inte var den ska göra av sig
jag glömmer något jag inte kan vara utan och måste vända tillbaka för att hämta det
dom går efter och han hetsar och hetsar
hunden tuggar fradga
när jag äntligen öppnar ytterdörren och andas fri luft skriker han vrålskriker han rakt ut
hunden ger vika och hoppar upp och biter mig i huvudet framifrån, mot pannan
jag vaknar och kroppen skakar
klockan är 04.50
jag är skittrött och har ont i ögonen men är skärrad och befarar starkt att jag ska återfalla
in i samma dröm om jag blundar igen så jag tvingar upp mig för att skriva det här och dricka
lite vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0