Svampbob goes poet.

Det sägs att vi skrivare är väldigt noggranna med allt runtomkring vårt skrivande, såsom vilka tider vi skriver, vilken penna vi använder, vilken typ av papper vi skriver på, var vi befinner oss när vi skriver o.s.v.
Viktigast för mig är vad jag skriver på, att jag skriver allt som betyder något i en anteckningsBOK, inte i ett anteckningsBLOCK.
Block är slafsiga, böcker är mäktiga.
Jag har inte varit en såhär seriös skrivare så länge som man kan tro, köpte min första anteckningsbok i våras faktiskt.
Två böcker har redan skrivits slut så nu har jag blivit tvungen att införskaffa en tredje.
Eller tvungen och tvungen, det känns inte så jobbigt som det låter, det är mest lustfyllt och spännande att se vad för anteckningsbok man ska leva med kommande månaderna.
Bokia i Nässjö fanns det dåligt med a-böcker, fanns nästan bara a-block, almanackor och dagböcker.
Till slut hittade jag en anteckningsbok av rätt snitt och mått, men utsidan var vid första anblicken alldeles för skojsam och käck för att skrivas ord om livet och döden i.
Sen ändrade jag syn och kom fram till att kontrasten är fullständigt underbar.
Dessutom gör den mig unik.
Om(när) jag blir publicerad som poet är jag den första poeten i världshistorien som skrivit sina dikter i en anteckningsbok med Svampbob Fyrkant utanpå.
Det är mäktigt, om något.


Svartvitt mönster gällde i vår/sommar, sen regnbågsrandigt sommar/höst och nu svampbobbigt höst/vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0