Mitt rums viktiga punkter.

Jag har inte visat er hur jag bor, förutom en gång när det var helt tomt och en gång när golvytan var söndertrasad av en handgranat.
Det är dags att jag visar er hur jag inrett.
Ett internatrum är ganska litet så det är inte jättemycket att laborera med, men jag tänkte visa er de tre viktigaste punkterna i mitt rum.

1. Leinuzhörnan.
I det hörn där sängen står har jag saker som har med fotbollsspelaren David Leinar och mitt fotbollslag David Leinar har en gangster att göra. Dels är det matchtröjan som jag spelade i under senaste cupen med laget, dels är det en affisch som Quimmen gjort till mig med Leinuz, mufflonfår och passande text, dels är det guldmedaljen från Rikets Änglar 2009 som hänger i sänglampan. Detta får mig att tänka på livets goda - vänner och fotboll, bättre plats att ha sin sovplats på kan inte jag tänka mig.
2. Solbrillssamlingen.
Alla som känner mig och alla som följer mig som bloggare vet vad mina solbrillor betyder för mig.
Förutom solbrillor så älskar jag även böcker, därför var det ett krig att fördela platserna i bokhyllan. Böckerna fick två hyllor, solbrillorna fick tre. Det är till brillhyllan jag går när jag är ledsen och vill bli glad. Det är brillorna mina gäster först går fram till när de kommer in i mitt rum. Solbrillssamlingen är liksom mitt boendes hjärta.
3. Uddevallaskylten.
Jag har lånat några tågskyltar av SJ för jag tycker dom är så festliga, dessa skyltar. Den viktigaste av mina tågskyltar är självklart uddevallaskylten. Uddevalla är min födelsestad och jag kommer aldrig ifrån att min rot är oföränderligt nedgjuten i statyn på Kungstorget. När man reser och flyttar runt så mycket som jag gör i mitt liv kan det vara lätt att snurra till det i bikupan och glömma bort var ens ursprung bor. Mitt ursprung bor i Uddevalla, det talar den här skylten om för mig. Skylten är placerad ovanför dörren och viskar Uddevalla till mig varje gång jag lämnar hemmet för att ta mig ut på skolområdet med smålänningar, skåningar, göteborgare och stockholmare. Skylten är till för att skapa ordning i röran.


Kommentarer
Postat av: Millis

Mycket tjusigt.

Väldigt Calle.



Förresten, det är dålig tajming att va brevvänner just nu va?

2009-11-26 @ 22:53:27
Postat av: Jean-Pierre Papin

Vad härligt att jag är mycket tjusig. :)



Det här med brevvänstajming.

Jag ska inte säga att jag tänker på det varje dag, men jag ska säga att jag tänker på det varje vecka. Och mår skit på mig själv för att jag inte lyckas skriva ett jävla brev. Jag vet inte om det är prestationskrav eller skrivkramp eller något annat som hindrar mig, men jag är blockerad.



2009-11-27 @ 11:23:41
Postat av: Millis

Ja, jag hade lite samma lika innan jag väl fick ihop ett. Det var det första brevet som skrivits av min hand på många år.

Personligen tror jag att brevväxling går ut på just det - att sänka kraven på sig själv och bara Göra. Ibland blir det skitbra, ofta blir det helt vardagligt och kanske lite trist. Poängen är att man hittar en takt som funkar, och så följer man den oavsett om man är på humör eller inte. Låter det galet?

/Hade tysen brevvänner som liten

2009-11-27 @ 12:34:25
Postat av: Jean-Pierre Papin

Det låter inte galet på något sätt. Du är en klok människa. Jag ska försöka vara lika klok.

2009-11-28 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0