Bakisfotboll är medicin.

Denna helgen är den tredje på raken då bakisångest botats med fotbollslir i gympasalen.
Det är en billig, rolig och välverkande medicin, må jag säga.
Att ligga på rummet och vrida sig i skam och förtröstan är något man motvilligt brukar syssla med.
De gånger jag lyckas resa mig ur sängen ska jag fortsätta tillbringa med en boll mellan fötterna, så är det.
Känns verkligen gött att svettas ur sig all fylla och allt bus, samt umgås med människor istället för att ligga själv i mörkret.
Bakisfotboll alltså.
Dagens tips från Jean-Pierre Papin till alla som inte gillar söndagar.


Förra helgen lirade jag med invandrare. Denna helgen lirade jag med infödingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0