Mina drömmars drömlag.

Jag kör in mitt drömmarnas drömlag först så alla har facit, så ni verkligen ser hur fantastiskt ett lag kan bli om man tillåter sig att drömma.
För min del fanns naturligtvis inget alternativ, det blev poeter som fick göra fotbollsspelarna sällskap i min dröm.
Laget var väldigt givet och enkelt att ta ut, det fanns egentligen inget att fundera över och jag är otroligt nöjd med min elva, tanken på att få tillhöra samma lag som dessa enorma människor gör mig alldeles yr av osynlig champagne.

Målvakt: Gianluca Pagliuca, fotbollsspelare, Italien.
Högerback: David Beckham, fotbollsspelare, England.
Mittbackar: Calle Abrahamsson, lagbyggare, Sverige och Tomas Tranströmer, poet, Sverige.
Vänsterback: Jürgen Rooste, poet, Estland.
Högermittfältare: Eric Fylkeson, poet, Sverige.
Innermittfältare: Björn Ranelid, poet, Sverige och Nico Kovac(lagkapten), fotbollsspelare, Kroatien.
Vänstermittfältare: Bruno K Öijer, poet, Sverige.
Anfallare: Roberto Baggio, fotbollsspelare, Italien och Jean-Pierre Papin, fotbollsspelare, Frankrike.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0