Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.

Vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är försent att älska dig

Vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng
lyssna till samma regn


Vad jag bryr mig om nu
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss

Vad jag bryr mig om nu
är att aldrig ge hjärtat rakt ut


Vad jag bryr mig om nu
är att du ligger vaken
i morgontimmen när regnet slår mot fönstret
och det låter som om det går på dig

Vad jag bryr mig om nu
är att du då ser det
hur smutsigt livet blivit


Calle Abrahamsson genom Håkan Hellström


Kommentarer
Postat av: Uski

Goe goe låten!

2009-07-11 @ 13:12:56
URL: http://uski.blogg.se/
Postat av: Millis

Spontanskriver missinassen (kom just hem fråm jobbet).

Känner mig på dikthumör. Här kommer en till en liten pojkvasker jag träffat.



Låt oss anta att X är summan av alla de gånger du tänkt på mig men inte ringt.

Låt oss anta att ex är något jag aldrig ens får chansen att bli. För dig.

Vi kan nu räkna med att X är summan av kardemumman.



X förhåller sig till kanelbullar såsom 0 förhåller sig till alla de gånger du smekt mina bröst.

Kanelbullar förhåller sig inte alls till de muffins jag bakat och du ätit och artigt bockat för.

Kanelbullar plus muffins blir aldrig fika hos föräldrarna.

Blir varken julmiddag eller sängpizza.



Allt detta ger: X är en jävla smet som klibbar igen mina artärer.

2009-07-12 @ 06:59:58
Postat av: Jean-Pierre Papin

Uski: En av världens bästa, den repeatas stenhårt hos mig dessa dagar.



Millan: Du har en stil som måste vara unik, det är möcke bra. Kul att du bjuder!

2009-07-13 @ 18:04:42
Postat av: Millis

Taxi själv. Det var din blogg som fick mig att skriva min första dikt på ett halvår. Den kom till i ditt kommentarsfält.



Säg till när du är i Tokholm!

2009-07-17 @ 23:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0