Drömstart på lovet.

Imorgon är det en vecka sedan jag packade mitt pick och stack hem i förtid.
Det var ett rätt och riktigt beslut och jag har haft en underbar start på min rehabilitering.
Onsdag-Fredag var jag hemma och bara umgicks och mös och kollade på tv med Farmor, Olsson och Fajsi.
Jag fick precis den mjuka landning och den sorts luft jag var i stort behov av.
Lördag var det "Fest på Tureborg", så att säga.
Midda, Quimmen, Rulle, Solskjaer, Natalie och jag lämnade Alkiskrokens svärd och spray för att spela Med andra ord och låtsas slicka fitta, via en terrorattack mot ett gym och en klassisk taxiresa med Gun-Britt.
Jag brukar vara relativt duktig och ölbalanserad hemma i Småland, men hemma i Bohuslän slog jag till med vodka(skyller på att jag inte pallade bära med mig alltför mycket på bussen från Ed).
Vi ska inte vara dumma mot mig och kalla det för snefylla för jag hade inga svarta ögon, jag var bara lite småvild helt enkelt, men kul hade vi.
Söndag var jag såklart välförtjänt bakfull, men efter omständigheterna var det en mycket bra dag ändå med uppvaknande i Kohagen och transport till Unneröd där det blev grabbmys.
Rulles nya lya är fräsch och stekig och han har inte tagit med sig en enda av flugorna från Västerås.
Vi såg på fotboll och åt pizza och utöver det fick jag ta välbehövliga diskussioner om värderingar.
Först tog jag ett mjukt(och bra) samtal med Rulle, sen ett krasst(och bra) med Skörsten och sen ett till mjukt(och bra) med Rulle.
Efter det såg jag nyktrare på mitt dilemma och mådde bättre.
Det var en alldeles underbar kväll i det lilla och jag kände verkligen vad riktiga vänner betyder, vad det var jag flydde till när jag inte fick luft.
Måndag kom Morsan och hämtade mig, första gången jag träffade henne på ett och ett halvt år, väldigt sjukt men inte alls onaturligt i den verklighet vi lever i.
Trots allt har inte kvinnan som födde mig glömt vad jag tycker om för mat så hon dukade fram tacos.
Maten smakade bra, i övrigt hängde jag på syskonens rum.
Först kollade vi i skolkataloger, sen kollade vi filmer, sen lyssnade vi på musik och busade och skrattade.
Det blev mycket sent.
Tisdag är det idag och jag var inte pigg vid väckning kvart i åtta imorse, men ska man julhandla så ska man.
Syrran och jag drog till Göteborg för traditionsenlig shopping, brorsan ville hänga med, men detta är en sak mellan storebror och lillasyster.
Bufflade runt i Femman kors och tvärs och upp och ner i ett gäng timmar.
Kändisspottade Erik Blixt och komikern Per från Parlamentet och Myggan på kanal 5, träffade även Kivan som hade det tungt i greenpeacevärvandet.
Till att börja med gick jag bara lös på saker till mig själv.
2 böcker, Bodil Malmstens Kom och hälsa på mig om tusen år och en bok om skrivande.
2 stickade tröjor.
1 ostickad tröja.
1 skjorta.
Jag hoppade ut och in i affärer och blev mer och mer frustrerad över att inget vettigt fanns till dem jag tänkt ge julklappar.
När huvudet hängde som lägst och benen värkte som värst löste det sig äntligen.
Som vanligt körde jag samma race till gänget Morsan-Farsan-Uncle Molle, det blev så kallade badbomber och badskum och badoljor från dofttemplet Lush i Kompassen, vilket för övrigt är Påsättningens gamla arbetsplats.
Till Olsson köpte jag en nazibok, som jag gör varje jul.
Antingen får han en bok om Hitler som person eller om nazismen i stort eller om andra världskriget i stort.
Den här gången får han en om andra världskriget i stort, men jag börjar undra om det är så nyttigt att mata ondskan med pistoler.
Till Farmor har jag köpt örhängen, fina silverbrickor som hänger på rad.
Hoppas hon gillar dem, tror de kommer passa henne, men man vet aldrig, hon har en svår smak och det är alltid viktigast att Farmor blir nöjd med sin klapp.
Utöver detta har jag två specialklappar som jag inte köpte idag, som jag ska ge till två andra.
Kan inte berätta om dessa eftersom mottagarna läser bloggen, men den ena ska få stöldgods jag nyligen stulit och den andra ska få en julklapp som jag själv fick förra året, oanvänd men ändå.
Onsdag är det imorgon och då ska Morsan skjutsa mig till stan, ska med Olsson och Fajsi till veterinären för grabben har kissat massa blod och kalvat, sen åker vi hem och packar in paket och såna saker.
Torsdag är julafton.
Vad som händer på jul och därefter vet ingen, men starten lovar gott, det har varit en mycket bra start.

 


Kommentarer
Postat av: Nathali italiano

Jag kan försäkra dig om att nyår kommer bli helt utom denna verklighet och dagen efter som en egen begravning ! " love you man"

2009-12-25 @ 12:27:40
URL: http://gemejdinhimmel.blogg.se/
Postat av: Calle

Helt utom denna verklighet, sa Bull.

2010-01-02 @ 01:08:44
Postat av: Stålrosovic.

Komiskt

2010-01-11 @ 16:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0