1 December= Julkalender och snöstormsglob!

Johnnie Låda är, som ni tidigare förstått, här på besök hos mig.
Han har semester från sitt norska jobb och stannar här en längre tid.
Det är mysigt att ha sin bästa kusin hos sig, även om det är småtrångt i mitt lilla internatrum.
För att få det ännu mysigare och ännu trängre köpte jag idag en julkalender och en snöstormsglob med en jultomte i.
Dessa två saker ska köpas den första december varje år, en chokladkalender och en julpyntargrej.
Jag är inte mycket för att hetsa inför julen, men det är ett måste, att ha en kalender och ett pynt.
Nu är det jul i mitt rum.
Är lite pirrig inför att öppna första luckan, har inte gjort det än.
Nu sitter jag i datasalen och ska skriva ett nytt kapitel i min bok, sen ska jag gå hem till min hemmaman Låda och se vad som finns i lucka nummer ett.
Visst är det lite kul med jul, visst är det lite det.


Det fanns flera kalendrar att välja mellan, valet föll på den med High school musical.
Julpyntet var lättare att välja, snöstormsgloben var både billigast och väckte mest minnen från mitt barndomsrum, minns att jag tyckte det var så fräckt att det började snöa när jag skakade globen. I barndomen hade jag den på mitt skrivbord, nu har jag den i fönstret, bland Falunskylten och pepparkakorna. Den bor bra där.

Kommentarer
Postat av: Quimmen

Får inte John-John ligga med den frippan så ska jag personligen raka Ica-Jerrys gammelfarmors ljumskar.

2009-12-08 @ 06:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0