Cykel-Calle på förstasidan!

Det händer inte ofta att människor man träffat personligen pryder kvällisarnas förstasidor.
Men i tisdags hände det mig när jag steg in i en tobaksaffär i stan och såg Cykel-Calle Expressens framsida.
Jag köpte tidningen och fick veta att Calle heter Carl Wachtmeister och att han numera bor i Uppsala, i skogen.
Jag träffade Cykel-Calle sommaren 06 när jag var på semester på Gotland med Skörsten och Låda, C-C trampade runt på ön den sommaren.
Minns honom väl, han körde hem Skörsten och mig från krogen till campingen, Låda var försvunnen och ramlade in i tältet senare på natten.
Han var trevlig, alla på vägen hem var tjenis med honom, han var glad, verkade inte hemlös.
Hoppas ni lyder artikelns råd och dyker in på facebook och pungar upp en peng så killen får tak över huvudet, det är han värd.

 Egentagen bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0