Kokain eller knäckebröd?

Det är när klockan är 23.00, du är nyvaken och får sms;et "Ikväll blir det kokain!" som man ångrar att man inte festade ikväll.
Not.
Jag är stolt innehavare av en påse lösgodis men äcklas av tanken eftersom jag smackade i mig flera nävar innan jag kraschade.
Kanske ska man tassa ut och hämta sitt smör och sin ost och äta knäckebrödmacka, kanske ska man servera sig detta med hallonyoghurt, det är ju trots allt fredag kväll liksom.
Vad ska man göra nyvaken efter att man ätit, är frågan, få arslet ur vagnen och städa/möblera/packa upp eller få kändisbloggarna från datorskärmen till förmån för ett worddokument.
När hade jag en såhär upphetsande fredagkväll senast, det undrar jag, undrar om det någonsin hänt i mitt vuxna liv.
Det mysiga är att en stillsam ensam nykter kväll kittlar mer än en disconatt när man lever ett blåsapåliv, eller iallafall ett blåsapåvarjefredagliv(blåsa på med öl och dans, inte pulver eller andra konstigheter).
Nu blir det knäckebröd här, ta det lugnt med kokainet där ute, har hört att det är dåligt för hälsan att spexa med sånt.

 Goe knäckebrödgubben.
 Trasig snögubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0