Vägarna till och från hjärtat är samma väg.

Då sitter jag här i mitt nya boende dit jag tagit mig i ännu ett försök att resa ifrån mitt eget hjärta.
Den här gången ska jag åtminstone göra ett uppoffrande försök att fånga resan och sätta ord på smärtan.
För första gången tror jag att jag kan göra det på riktigt, försöka på riktigt, sätta ord på ett riktigt sätt.
Jag har lärt mig mycket av att ligga hemma och läsa och skriva senaste året, jag hade inte en sån plattform när jag drog till Sala, ingen plattform alls hade jag.
Sala var en chansning, en pyrande tanke.
Visst var jag brandfarlig redan för två år sen, men det är en lång, lång väg därifrån till att brinna.
Jag har gått en rätt så lång väg och jag kan konstatera att jag brinner nu och att jag är beredd att offra, redo att öppna spjällen.

Det sista jag lärde mig innan jag flyttade hemifrån lärde Olsson mig.
Jag talar om äkta rakning.
Han sa att man skär upp hela halsen med engångshyvlar, och visst, jag har använt skiten sen första moppemuschen så jag vet vad killen pratar om.
Grottbrottarmannen Olsson lärde mig att raka med rejäl, fin gillettehyvel.
Vill man kan man säga att en pojke bodde hemma och att en man flög ut.

 

Klarade för en gångs skull ett avsked utan att gråta, men jag blev rörd när jag snackade med Farmor igår kväll och hon berättade att Fajsi var hispig och uppenbarligen förstod att det var något speciellt med just den här lämningen vid tågstationen då han fortsatte tjuta och klättra på bilrutan efter att jag lämnat ekipaget.
Tur att sötbullen Fajsi kommer och hälsar på mig redan nästa helg.

 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Jag tycker Olsson har gjort ett strålande jobb, jag har aldrig sett dig så ren och nyrakad! ;-) Jag håller tummarna för att det här blir ett fint år för dig, ett år att minnas. Jag tror på dig. Hälsa Uski! Lova att hälla kallt vatten på honom alla de morgnar han inte går upp i tid! =) Kramar!

2009-08-21 @ 11:32:02
URL: http://flygirl.blogg.se/
Postat av: Millis

Är du på Wik? ÄRU? Och Uskiboy?

Berätta för mig.

Har du helt spolat att ha dialog med mig på msn? Annars har jag mobilt bredband nu.

2009-08-22 @ 19:51:30
Postat av: Jean-Pierre Papin

Tilda: Antyder du att jag brukar vara smutsig och orakad? :P Goe tummen, tack för tron. Vet inte vad du har för bild av våra dygnsrytmer men Ulrik lägger sig efter björnes och går upp före tuppen. Jag är uppe så länge som möjligt och hatar tuppens dödsskrik och Ulriks morgongarv. Ska nåt vatten hällas så är det på min kropp. :)



Millis: Varför skulle jag vara på Wik? Jag är aldrig inne på msn, jag avskyr msn. Men jag förnekar inte att vi haft mängder av givande tugg på det stället. Jag har faktiskt tänkt fråga dig en fråga, passar fint att göra det nu känner jag. Vill du bli brevvän med mig?

2009-08-22 @ 23:43:00
Postat av: Millis

Det vet du!

Jag flyttar till Malmö nu i helgen. Ska ta reda på om adressen till boendet är samma som till skolan. Du får uppdatering så snart jag vet. Nice, vad -90 att brevväxla! Äkta vara.

2009-08-25 @ 00:03:25
Postat av: Jean-Pierre Papin

Ska du bli låtsasdansk, din gamle. Snyggt med uppdatering.

2009-08-25 @ 15:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0